duminică, 17 iulie 2011

Curtea de Apel Alba Iulia, 2008 Litigiu privind functionarii publici (legea nr.188/1999) (Recurs) Hotarârea 2/CA/2008 din 07.01.2008 dată de Curtea de Apel Alba Iulia

Pe rol se află soluţionarea recursului declarat de reclamantul E. N. E. împotriva sentinţei civile nr.86/CA/16.10.2007 pronunţată de  T r i b u n a l u l   S i b i u în dosar nr(...).
La apelul nominal făcut în şedinţa publică se constată lipsa părţilor.
     Procedura de citare este legal îndeplinită.
S-a făcut referatul cauzei de către grefier care învederează că recursul este scutit de taxa de timbru, recurentul a solicitat judecarea în lipsă.
Intimaţii pârâţi: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Finanţelor Publice prin Direcţia Generală a Finanţelor Publice S şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului S au formulat întâmpinări.
     Faţă de actele de la dosar şi solicitarea părţilor de judecare în lipsă, instanţa lasă cauza în pronunţare.
CURTEA DE APEL
Asupra recursului de faţă
         Reclamantul E. N. E. a solicitat în contradictoriu cu pârâţii Statul Român prin Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului S acordarea dreptului la impozit diminuat şi restituirea impozitului calculat suplimentar , începând cu data de la care a fost acordat însemnul onorific “ In serviciul patriei”, suma actualizată cu indicele de inflaţie până la data plăţii efective. În motivarea cererii s-a arătat că reclamantul a fost decorat cu ordinul militar amintit şi în baza L. 80/1995 privind statutul cadrelor militare beneficiază de reducere la impozitul pe venit. Se menţionează că textul legal a fost abrogat prin OG 73/1999, dar acest act normativ a fost la rândul său abrogat prin prevederile art. 85 din OG 7/2001, ordonanţa de abrogare  fiind respinsa prin L. 206/2002. G. de prevederile art. 60 (3) din L. 24/2000 se consideră că aceste prevederi legale sunt în vigoare.
         Secţia comercială şi contencios administrativ a  T r i b u n a l u l u i   S i b i u  prin sentinţa nr.86/16 10 2007 a respins acţiunea şi cererea de chemare în garanţie formulată de pârâtul ANP în contradictoriu cu chematul în garanţie Ministerul Finanţelor Publice. Instanţa a reţinut prin considerentele expuse că dispoziţiile legale au fost abrogate cu caracter definitiv. A fost invocată în acest sens decizia nr.55/2007 pronunţată de ICCJ într-un recurs în interesul legii..
         Împotriva sentinţei a declarat recurs reclamantul solicitând modificarea hotărârii şi admiterea cererii, deoarece dispoziţiile legale invocate nu sunt abrogate, ci dimpotrivă ele se aplica şi în continuare. În drept s-au invocat dispoziţiile art. 299 şi următoarele din  C o d u l   d e procedura civila şi recursul este scutit de taxa de timbru potrivit art. 15 din L. 146/1997.
         Intimaţii au depus întâmpinare prin care solicita respingerea recursului cu motivarea ca abrogarea art. 10 din L. 80/1995 are caracter definitiv.
         Analizând sentinţa atacata sub aspectul recursului declarat, Curtea constata următoarele:
         Reclamantul este angajat al Politiei A, fiind decorat cu ordinul onorific “În Serviciul Patriei”.
         Reclamantul se prevalează de  prevederile  Legii   nr. 80 din 11 iulie 1995 privind statutul cadrelor militare care în forma iniţială prevedea prin art. 10 ca pentru cadrele militare în activitate decorate cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a şi I se acorda o reducere a impozitului pe venit cu 30%, 40% şi, respectiv, 50% .
         Dar, Legea nr. 80 din 11 iulie 1995 în forma actualizată până la data de 8 aprilie 2007 prevede ca art.10  a fost abrogat de <LLNK 11999    73130 302  86 47>art. 86 din ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 31 august 1999.
          <LLNK 11999    73130 301   0 35>ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999 a fost abrogată de <LLNK 12001     7130 301   0 33>ORDONANTA nr. 7 din 19 iulie 2001  publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 3 august 2001.
         <LLNK 11999    73130 301   0 35>ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999 a fost respinsă de <LLNK 12002   206 10 201   0 33>LEGEA nr. 206 din 19 aprilie 2002 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 275 din 24 aprilie 2002.
          <LLNK 12001     7130 301   0 33>ORDONANTA nr. 7 din 19 iulie 2001 a fost abrogată de <LLNK 12003   571 10 201   0 35>LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 23 decembrie 2003.
Potrivit art. 63 (3) din LEGE nr. 24 din 27 martie 2000 privind normele de tehnica legislativă pentru elaborarea actelor normative, abrogarea unei dispoziţii sau a unui act normativ are caracter definitiv. Nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior să se repună în vigoare actul normativ iniţial.
         Aşa după cum reiese din cuprinsul legii privind elaborarea normelor de tehnica legislativa, abrogarea unei dispoziţii sau a unui act normativ are caracter definitiv si  nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior să se repună în vigoare actul normativ iniţial.
         Faţă de efectele abrogării şi care presupun ieşirea din vigoare a unui act normativ cu caracter definitiv, se ajunge la concluzia că odată abrogată o prevedere legală aceasta nu mai poate ca ulterior să reintre în vigoare. O interpretare  în sens contrar contravine instituţiei de drept civil a abrogării şi principiilor de drept .T. juridic al abrogării este acela de a anula, a suprima o lege sau o altă dispoziţie legală.
         În consecinţă, prin abrogarea expresă a dispoziţiilor art. 10 din Legea nr. 80 din 11 iulie 1995 prin  ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999, ieşirea din vigoare a acestor dispoziţii legale are caracter definitiv. <LLNK 12001     7130 301   0 33>În consecinţă , cererea reclamantului întemeiată pe dispoziţiile art. 10 din L. 80/1995 este nefondată. Aşa după cum am mai arătat o interpretare de altă natură ar contraveni regulilor ce guvernează aplicarea legii în timp şi normelor ce reglementează tehnica legislativa de elaborare a normelor juridice. Astfel, reglementarea relaţiilor sociale prin lege şi prin celelalte categorii de acte normative se realizează cu respectarea principiilor generale de legiferare proprii sistemului dreptului romanesc. Actele normative se iniţiază, se elaborează, se adopta şi se aplica în conformitate cu prevederile Constituţiei României, republicată, cu dispoziţiile prezentei legi, precum şi cu principiile ordinii de drept.
            Prin Decizia nr. 55/4 IUNIE 2007 admiţându-se recursul în interesul legii, ICCJ a stabilit că art.10 din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, potrivit căruia cadrele militare în activitate decorate cu ordinul „Meritul Militar” clasele a III-a, a II-a şi I beneficiază de reducere a impozitului pe venit cu 30%, 40% şi, respectiv, 50%, a fost abrogat cu caracter definitiv, prin O.G.  nr.73/1999 privind impozitul pe venit.
Faţă de aceste considerente , se apreciază că în cauză nu sunt motive de casare sau de modificare a sentinţei atacate dintre cele prevăzute la art. 304, 312 Cod procedura civila şi în consecinţă recursul pârâtei va fi respins ca nefondat.
         Nu au fost solicitate cheltuieli de judecată.
Pentru aceste motive,
În numele legii
D E C I D E
Respinge ca nefondat recursul declarat de  reclamantul E. N. E. împotriva sentinţei civile nr.86/CA/16.10.2007 pronunţată de  T r i b u n a l u l   S i b i u în dosar nr(...).
Fără cheltuieli de judecată.
Irevocabilă.
         Pronunţată în şedinţa publică din 07 ianuarie 2008.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu